Wednesday, June 2, 2010

dear diary : D.I.Y :: i loike turquoise ;)



i love turquoise so much...peaceful in my mind if i'm wearing anything in this colour...my wardrobe, i rearrange all clothes based on the colour scheme..so colour turquiose agak banyak compared to others..heee..another colour that i love the most is dark purple..gosh, i'm so crazy with these two colours..heee...well, that's just the mukadimah..heee ( u know me..heh!!)

lets focus on the real story..heee... i highlight the turquoise colour to inform that i'd just bought the new wedges (can i consider it as wedges?? ntah i pon tktau)...the design very simple...ala2 terompah (so classy kan??) okla let me show u the wedges...




i've told you, simple design, right??

i need a casual shoes..therefore i bought this wedges...BUT, it's too simple for me (agak tk berbaloi dgn harga...heeee) masa dkt NOSE ni pon, i took about an hour jugak to make a decision (i try others shoes too..heh!!)...puasla salesgirl tu ckp, cantikla amoi, cuba u jln baru tau maaaaa..ade bunyik cam pelat chinese tk?? hee...last2 i kalah jugak cos of the colour...this wedges in turquoise colour, dh melekat kt kaki i, if i'm not buying it, confirm mlm termimpi2...mase drive bleh berangan..so i pon kalahla..heh!! i bought it!! gosh again!!!!! born to shop!!!!!!!!!!!

on the way back home, i terpikir mcm2...i decided to make over the wedges to make it more classy & looks expensive..heeee...sampai jek rumah, i geladah my accessories box..try to find anything that i tk pakai lagik...then i found this stuffs...


this rantai, i bought it @ OU when i was studying for bachelor degrees...heee..drpd i simpan sampai jadi artifak dlm kotak, better if i use it for something meaningful ( i rasela my tindakan tu agak meaningful..heeee)..if my mama knows bout this, confirm kena marah..heee

then, i've started to think what should i do with all those beads...maka keluarla ilham seperti berikut :


gigih i jahit ok...heh!! i've told u from my last month entry "i mmg dlm kategori yg beriya2...heee"


gigih punye gigih punye gigih..sampaila siap satu...tinggal satu jek lagik..heh!!

ok ke my design?? can i be the next jimmy choo?? hahahahahahaha.."u wish!! my dear nadya" said donatella versace (when she heard my statement..heh!!)


i teruskan jugak kegigihan i sambil berangan2 cam ada org interview i tanye, where i've got the inspiration to be a footwear design (gosh, baru jahit beads jek..heloo!!! heee, tkpela, paklang i selalu ckp, berangan tu free..so selagi bleh berangan..go ahead..heh!!)...lepas dh abis dlm angan2 di interview..maka selesailah kerjaya baru i sebagai footwear designer (nk bg nama sedap skit, kalo ckp kerjaya sebagai tukang jahit beads di kasut, cam tk bestla kan..heee)..


here's the final result from my kegigihan tadi,

how's that?? i know all of u are designer too..what say you?? ada mcm NINE WEST...(sudah2la berangan wahai nadya kusayang..heh!!)


tak sahla kalau tkde model nk menggayakan my wedges tu..hee..(sila abaikan kaki model tersebut ok...tkdela secun gisele....heeee)

no matter what, i'm so happy cos i'm so passionate to do all those things...for your info, i mmg kadang2 mcm tu skit..love to modify my stuffs according to my taste..heee..that's me....my mum tk larat nk layan kadang2 tu...tapi bile dh siap, my mum gonna love it..(i tktaula kan, tapi selalu my mum akan senyum2 kucing...i assume senyuman tu tanda sukela kan..hahahahahahaha).....

that's the story for today...just wanna share the other part of me....heeee ;) ;) ;) ;)

-THE END-


4 comments:

cotton on bhaju admin said...

i loike it bebeh!! giler la, i tak tau plak yg u lagi creative dari si gisele tu (ala, dier org buatkan boleh lah)..ntah-ntah lepas nie, all plain shawl u boleh ader these kinda beans. can't wait to see!

nadya shaharum said...

heee...biase jekla darl...actually that's the other part of me yg i jarang2 nk tunjuk..malula..i tk creative mcm all of u sgt..heee...*blush*

Anonymous said...

omg i do love turqoise too..dah macam rancangan mari D.I.Y bersama cik nadya :P nak nose tue!!!muat tak :P btw..nice~~~~

nadya shaharum said...

hahaha..keem, mane muat..kaki u confirm panjang gile...heee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...