Saturday, June 26, 2010

dear diary : being a "gadis besi" ;)

I'm not the perfect person. Honestly, i'm so happy for being me. Eventhough, i've got 2 rabbit teeths at the centre of my mouth..i'm happy..it's represent my family trademark (not all of them have that kind of teeth).. but yes!! we have the "gigi kapak" version (huge size of teeth). When i was in school, Alhamdulillah, none of my friend acted weird to me. Therefore, i dont even thought that i was imperfect. I'm still laughed so loud, smiled to everybody.

I still remember till today, during my Diploma's studies at UiTM S.Alam, this is the first penghinaan, i've ever got in my entire life. He made fun with my teeth..he called me "rabbit"...for the first time, i'm ok with it..but then when he kept on making fun with it...gosh!! so annoying. because of that, i never talked to him for almost 2weeks..hahahahaha..biasela childish skit...its hurt ok!! geramla i...now, we're doing just fine..he's already married my bestfriend who have the same name with me. ok ok...lets forget about it..hee..

aisehman!! there's one other thing that was related with this story...heee...lupe pulak...one of my dearest bestfriend had asked me to wear braces (degree's studies) hee...at first, i'm just smiled & said that i'm not ready & never thought bout it yet. but then when she kept on pushing me to wear braces...gosh!! i'm so sick of it...heee...sampai i tk tegur die la jugak...we've been a officemate (Azarh interiors) for 3months before i furthered my studies in UK. during that time la, she asked me again...gosh!! i geram gile ok..hee...jahatla i ni kan...asyik tk tegur org jek...heh!! i'm not that sensitive..i can accept myself for who i am. but then when people keep on telling me something that makes me feel so annoyed..i bengangla kan.

tu kisah dahulu kala...so childish..heh!! now, i become more matured. One day, i've told my mama that i wanna wear braces. Ntah mcamane boleh terbuka hati pon i tktau..heh!! Mama really supportive..tq mama ;) but to be honest, i'm not wearing braces to be beautiful. It's because, i'm started to feel uncomfortable with my rabbit teeth..i rasa mcm makin terkeluar jek lately...(mengada2 jek bunyi..hahahaha)..since i've a budget for it..so i've decided to wear it..

Starting from that moment, i'd done few surveys. Asked my dearest student a.k.a partner, farahiyah...(she's my senior la, in wearing braces..heh!!) she gave great tips & kisah2 tragis menjadi gadis besi..heh!! tq dear, u help me lots ;)..tips = done...next, i'd to find a great dentist..hmm..near to my seri iskandar, easier for me to have a date with my dentist every month ;) survey punye survey punye survey, finally, KLINIK GIGI NGO menjadi pujaan hatiku..HAHAHAHAHAHA (gelak jahat cam dlm seniman bujang lapok)..location = ayer tawar, nearby...so okla kan..

While other lecturers were busy marking the exam paper, i dh settle awal2 dh..heh!! kerek skit..i pulak busy ke hulu ke hilir date dgn dentist i, Dr. Chin..sweet guy ok..very fatherly..heh!! tenang jek, i pon tk takut nk gi cabut gigi ke ape2 ke i mcm tk kesah jek ape2 pon yg dentist i nk buat..kereknye bunyik!! hee..nanti i'll take his photo..hee..

at first, Dr Chin, checked on my teeth..nk buat research la kan, ape masalah, rawatan mcmane nk kene buat...dawai tebal mane nk kene pakai..playar besar mane nk kene pakai nk pulas..hahahahahahahaha (i'm just kidding..playar such a big NO ok..heh!!)..Then, he made a sample of my teeth..buat acuan la katenye...strawberry flava ok, the taste of the gel..heh!! then, he asked me to do a x-ray..i pon pelik jugak..ade eh?? i pon gi buat xray kat setiawan..(route guide by abg izack..tq ;)) map mmg superb..siap tunjuk secret recipe kt setiawan lagik...yg i never thought pon ade ok..hahahahahaa (teruk btul i kan)...

Then next step, cabut gigi..jeng jeng jeng...i never been in this situation before..i imagined it might be hurt..heh!! tapi disebabkn kesopanan dan kesusilaan Dr. Chin, Alhamdulillah..i felt just fine..bleeding skit..starting from that moment la, nafsu mkn i tersekat sgt2...mkn roti jek..heee...nk bg sedap skit, sapula jem strawberi..heh!! 3 batang gigi i kene cabut..3-3 gigi geraham depan...yg lawak tu, ade my friend thought that, dentist will took out my front teeths (yg rabbit tu)...hahahahaha...aiyo!! camne la rupe i kalo camtu gayanye..heh!!


this is my "geraham" yg kena cabut tu (Amaran: sape yg geli, for ur info, i dh sental gigi i ni sampai berkilat2 ok..heee..sorila kalo geli)


3rd june : braces in me ;) 3pm my appointment..i ok jek..tenang jek..heee..mcm tkde buat ape2 tapi bile dh sampai klinik, sampai sejam awal pulak tu, mulut ni tk lekang dok bace Ayat Kursi...tk cuak konon...heee...tetibe : "CIK NOORUL NADYA" nurse called my name...fuhh!!!! this is it..redah jek!!

i dok kt dlm tu 2hours...punyela lame i kene nganga mulut..hee...tapi seriously i ngantuk gile mase tu..lagi pulak, lagu2 zaman my father diorg dok mainkn, simply red, george michael..heh!! nasib i bleh layan lagik..cos some of the song, i knew the lyric...hahahaha ( i pon mcm tk caye ok!!)

5pm = braces completed!! i pon trus balik melaka...punye tk saba nk cuti...hip hip hurray!! Alhamdulillah, everything's fined...TQ Allah, mempermudahkan urusanku ;) mlm tu sampai jek melaka..mama ayah dina dh terpacak kt depan pintu, tk saba nk nengok gigi besi i..hahahahahahhaa...klakar2...mlm tu i tido dgn lena diulit intan my sis ;)

while, being "gadis besi" i'm so cautious for taking a good care of my teeth..lots of tool yg i beli & get ready..so another thing which will always been kept in my handbag is the toiletries bag a.k.a " beg gigi" i panggil la..hahahahahaha 


my beg gigi ;) ade traveler toothbrushes, ada listerine (for emergency), sabun cuci tangan lepas gosok gigi..heh!!



my lovely toothbrush..very handy..easy for me..siap ade ubat gigi skali..style kan..heeee


This one is the interdental brush (specially designed to clean between teeth...(before this i'd never used this thing pon..heh!!)~guardian version



this is the same, but tesco version..hahahahaha...it's kind of excited to buy anything which related with tooth care..heh!!

All of those things will always be with me wherever i go. when i had my meals, then i'll automatically brush my teeth...always!! dulu i tk kisah sgt pon..paling teruk pon i kumuh2 jek dgn listerine..skarang tidak lagik...bukan mengada2 (even mmg mcm pon..heee) tapi i cume tkmo nanti kang ade yg pengsan pulak if i tk gosok gigi terus berckp pulak kang...u know me, talkative & tersengih jek keje..tersengih bukak mulut pulak tu...gelak kuat...heee..so kenela jage..ok??

in my bathroom, another tools, recommended by Dr Chin (die pon yg jual bende2 ni...heee) business minded sungguh!!


bekas pon bentuk gigi...teeth maniac sungguh i ni..heh!!



the new me, lepas ni jgn pulak ade yg tk kenal pulak k..heee (my intention, to show my new shade, i loike it ;)) heeee



sekian, alkisah saya sebagai "gadis besi". diharapkan dapat dijadikan pedoman utk semua ok..this morning i'd an appointment with my dentist..add for another wire...hee..nasib ok..cume tkleh nk kunyah makanan yg liat2 jekla..hee..tapi lepas tambah wire baru tadi, i mkn nasi ayam kt RASAMAS...hahaha...pastu susah nk gigit ayam...hahahaha padan muke i..tapi i gigit jek..susah2 sgt i telan jek...hahahaha...pastu glabah carik toilet nk gosok gigi..tapi disebabkn i dh beli bnyak brg kt tesco, so kene pakai trolley..terpaksala i berus gigi kt sinki luar..adela mamat sorg ni dok nengok i..pelikla kot..hahahahaha...hentam jekla...janji gigi i sihat..heee..tapi yela, manela tk pelik mamat tu, i punye tersengih depan cermin tu punyela lame...hahahahahahaha...yela nk nengok kot ade ape2 yg tertinggl ke kan..heeeee


to my dearest friend who will be a mom soon, i'm sorry for getting mad at you long time ago...heee

(while i was so in a mood, writing my blog, ade pulak spider besar dtg..geramnye!!!! kaco btul!! i kene jadi superwoman ni, fight with the spider...lets go ridsect!!!!!!) AJA AJA FIGHTING!!!! heh!!

-THE END-

6 comments:

farahiyah zaini said...

hahahahah..siap tunjuk gigi yg kne cabut tuh lagi.. i punye gigi. i bagi kt doctor.. sbb die nk letak dlm frame nk tunjuk kt org katenye.. wakahkahkahka(tah btol ke tah tidak)

org katekan kalo nk buat braces kan its better to do braces bila gigi bongsu u dah tumbuh. sbb nnt once die tumbuh kan bie akan move kan semua gigi2 lain..like me kan bru umur 23 kan so die x tumbuh lagi kan.. the doc need to do minor operation to take the gigi out wlpun die x tumbuh lagi.. *sob* *sob*
mcm bahaya jek dgr operation2 nih...

Unknown said...

caya la cik nadya...huhuhuhu...canteq lg ape walaupon da pakai besi 2..hahahahaa....

nanna zabar said...

aaaaaa dear...chomel giler k!!!tak sabar nak tgk nih....

nadya shaharum said...

partner : aiya jgnla sebut psl operation ni..gerun k...heee

shah_fique : heee..makin kebal la i...gadis besi kan..hee

nanna : heee...malula nanna...heee...kite mkn suhi k nanti...yum yum

Anonymous said...

xsaba nak tngok cik nadia yg bWAJAH baru.. haha

nadya shaharum said...

bugat : ooppssssssss!!! camtu jugakla saye ni...nothing change...heh!!...silela kembali ke seri iskandar dgn kadar segera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...