Sunday, March 25, 2012

dear diary : ...dapurku...






since i've been mohd zulkhairi's wife
i might add a new interest as miss bibik
cooking...weehhuuuuuu!!

omg!! superlove
cos now, when i cook, i have my hubby who will eat it
kalau selalu tu, i masak, i jugakla yg makan
pfftttttt~boringggg

happy jugakla
cos finally
i know
i can cook actually
*ok ok, tkdela pakar level masterchef...melampau sgt tu*
hehehe

my hubby sgt2 cerewet
die sgt sgt sgt suke mkn
so kalau saye masak then serve the food
i tunggu my hubby mkn dulu
nengok reaksi die
*that's my fav part*
u know, bile org cerewet kate ok, sedap
pastu mkn bertambah2
mak ai.....mmg berbunga2 la ati ni
makin suke pulakla nk masak
ecehhh!!


my wonderful masterchef
is


my mama

she's super duper hebat!!!
mama mmg humble
in so many ways
mama oh mama
awak mmg sgt2 hebat tau
masak especially

she's my guru
everytime i tergerak ati nk masak
*nk masak yg gempaq2 jek*
ayam masak kicap tk main...so whatever ye nady!!

terus call mama, tanye ingredients & the step by step to cook
just follow ape yg mama ckp
baca bismillah..insyaAllah jadi
janji kite masak ikhlas & enjoy the moment
;)


...............................


so today's menu
is
my hubby's fav


soto + bergedil *wink*


here's the process
eceh!!
mcmla pro sgt...hehehe
*the bergedil i kene blaja lagi*

soto, alhamdulillah menjadi ;)

thanks mama for the recipe..u're best!!!


here's my brunch + dinner...heh!!
dh tu duduk sorg2 kn, masak bnyak pulak tu
kenela abiskn sorg2...heh!!


+

my new "dessert"

anlene CHOC FLAVA *yup choc itu wajib*

ini atas permintaan suamiku
die mahu saye tulangnya kuat
so tkdela tua kerepot
cos i mmg malas gile nk exercise...heh!!
(see, hubby, saye dengar kate kn..goodgirl kn??)


....................................


so hubby, nanti saye masak utk awak k
muahmuah


love ya ;)


enjoy ur weekend, everyone ;)



-THE END-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...